sobota, 23 listopada 2024 08:27
Reklama dotacje rpo

Tragiczny bilans utonięć podczas długiego weekendu

Seria utonięć w czasie długiego weekendu. Wysoka temperatura połączona z wodą zbierają swoje żniwo. Rządowe Centrum Bezpieczeństwa apeluje o rozsądek.
Tragiczny bilans utonięć podczas długiego weekendu

Autor: iStock

W województwie wielkopolskim utonął 15-letni chłopak, który wskoczył do Jeziora Dominickiego z roweru wodnego. Śmiercią zakończyła się też kąpiel w tzw. zalewie kostkowickim 20-letniego mężczyzny. Na Lubelszczyźnie wyłowiono ciała trzech osób: 55-letniego wędkarza, poszukiwanego wcześniej 33-latka oraz mężczyzny, którego tożsamość nie jest jeszcze ustalona. W zalewie Czapielówka utonął 39-letni obywatel Ukrainy. Na plaży Hel-Bór wypłynęło też ciało 17-letniego Szymona, który zaginął kilka dni wcześniej w Jastarni.  

Niemal cała Polska śledziła również losy 7 osób, których jacht motorowy przewrócił się na Jeziorze Tałty na Mazurach. Sześć z nich zdołało się uratować. Na powierzchnię nie wypłynęła 8-latka, która - gdy doszło do tragedii - była w kabinie jachtu. Po intensywnym poszukiwaniu z wykorzystaniem specjalistycznego sprzętu służby ratunkowe znalazły jej ciało pod wodą.  

RCB apeluje o rozsądek

Na Twitterze Rządowe Centrum Bezpieczeństwa przypomina zasady bezpiecznego wypoczywania nad wodą. Z publikowanej grafiki wynika, że:



















Graf.: RCB / Twitter

- korzystając z kajaków, rowerów wodnych, łódek i jachtów, zawsze należy zakładać kapok, który pomoże nam unieść się na powierzchni wody w razie wypadku,

- nie wolno skakać do wody w nieznanych sobie miejscach,

- nie najlepszym pomysłem jest również wbieganie do wody, kiedy ciało jest rozgrzane słońcem,

- pływanie na materacu to rozrywka, którą cieszyć się można tylko na brzegu jeziora, rzeki lub morza,

- bezwzględnym zagrożeniem jest zażywanie kąpieli pod wpływem alkoholu lub środków odurzających,

- należy stosować się do poleceń ratowników wodnych.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklamadotacje rpo
Reklama
Reklama