W ich miejscu powstanie budynek do obsługi portu z zapleczem sanitarno-socjalnym łączący w sobie funkcje bosmanatu, centrum konferencyjno-szkoleniowego, zaplecza socjalnego, miejsca do przechowywania łodzi i sprzętu wodnego.
W obiekcie zaprojektowano dwie, odrębne strefy: socjalno-biurową po stronie wschodniej oraz magazynową (hangar) po stronie zachodniej.
Wokół budynku zostanie zagospodarowana przestrzeń, powstaną m.in. place manewrowe oraz postojowe dla łodzi, mała architektura, oświetlenie terenu, ogrodzenie i tereny zielone wkomponowane w jego otoczenie.
Co istotne, to zaprojektowany układ komunikacji pieszej, który oprócz gwarancji swobodnego przemieszczania i dostępu do wszystkich wejść do budynku, uwzględnia potrzeby osób z niepełnosprawnościami m.in. poprzez brak spadków, progów itp.
To jedna z najbardziej kompleksowych inwestycji w porcie, która zbiegła się z realizacją komplementarnego projektu Urzędu Morskiego w Gdyni pn. „Krynica Morska - rozbudowa pirsu pasażerskiego w morskim porcie rybackim”, który także jest współfinansowany ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020 i przewiduje m.in. rozbudowę pirsu pasażerskiego, wydłużenie nabrzeża wraz z zabezpieczeniem skarpy.
Dzięki podniesieniu standardu obiektów wzrośnie ranga portu na mapie rodzimych portów jachtowych.
Projekt finansowany w ramach: Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014 – 2020 8.4 Wsparcie atrakcyjności walorów dziedzictwa przyrodniczego
www.krynicamorska.tv
Napisz komentarz
Komentarze